logo
We are an amazing agency
The term minimalism is also used to describe a trend in design and architecture where in the subject is reduced to its necessary.
Read More →
KDV Pino | Thema
15407
page-template-default,page,page-id-15407,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-title-hidden,side_area_uncovered_from_content,qode-theme-ver-16.7,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.2,vc_responsive

Op het kinderdagverblijf besteden we ook altijd aandacht aan thema’s. U moet hier denken aan verjaardagen, Kerst, sinterklaas, seizoenen, Moederdag, etc.

Met een verjaardag wordt het kind speciaal in het zonnetje gezet. We hebben een speciale verjaardag stoel om uw kind in het zonnetje te zetten.

Er is een thematafel waarop met bijvoorbeeld de seizoenen spulletjes neergelegd worden die ermee te maken hebben.

Ook wordt er met elk thema iets geknutseld wat ze mee naar huis kunnen nemen.

Minimaal hebben we 1x per jaar een uitstapje met alle kinderen en de ouders. We gaan dan b.v. naar de kinderboerderij. Dit is tevens ook een mooie gelegenheid dat ouders elkaar beter leren kennen..

Puk richt zich op de brede ontwikkeling van jonge kinderen van 0-4 jaar. Naast de taalontwikkeling is er bij Puk extra aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling, de motorische en zintuiglijke ontwikkeling en beginnende rekenprikkels.

Kinderen ontwikkelen zich op een speelse manier met de pop Puk. Puk is het speelkameraadje van de kinderen. Hij maakt altijd wel iets mee wat de kinderen herkennen, zoals ziek zijn. Hij biedt troost en is een vriendje waarbij baby’s, dreumesen en peuters zich veilig voelen. Puk is de schakel tussen pedagogisch medewerker en het kind.

Puk bestaat uit dezelfde tien thema’s als PKo:

  1. Welkom Puk!
  2. Knuffels
  3. Hatsjoe!
  4. Hoera!
  5. Wat heb jij aan vandaag?
  6. Regen
  7. Dit ben ik
  8. Eet smakelijk!
  9. Reuzen en kabouters
  10. Oef, wat warm!

Pedagogisch medewerkers kunnen per thema diverse activiteiten uitvoeren. Per thema worden activiteiten gedaan in de grote of in de kleine groep of individueel.

De eigen inbreng van het kind is het belangrijkste binnen elke activiteit.

De activiteiten zijn zo beschreven dat baby’s, dreumesen en peuters op hun eigen manier kunnen meedoen. Bijvoorbeeld bij de activiteit ‘Schone kleren voor Puk’, spelen de baby’s met kleren in een wasmand. Elke baby speelt op zijn eigen manier. De één voelt aan de verschillende stoffen, de ander gooit alles uit de wasmand en de volgende stopt het er weer in. Uitgangspunt bij elke activiteit is dat de kinderen veel eigen inbreng hebben. Bij de peuters heeft Puk een grote rol in de activiteit. Puk heeft geknoeid, zijn kleren zijn vies. Er wordt een probleem geïntroduceerd en hoe lossen de peuters dat op? Uit de wasmand zoeken ze schone kleren voor Puk. Maar welke kleren passen? Wat is te groot en wat te klein?